2011. november 30., szerda

BTL (aka below the line)

Azért nem írtam az elmúlt napokban, mert tudtam, h a következő nagy "esemény" a második IELTS teszt eredménye lesz, hisz lássuk be, sok múlott rajta. Időzítésben leginkább.
A címből könnyen kiderülhet minden olvasó számára, h sajnos nem ma kezdünk el gőzerővel állami szponzorációt útnak indítani Victoriába, mert sajnos nem jött össze a full 7-es eredmény. Megjegyzem nem múlt sokon most sem, de sajnos ez a végeredmény szempontjából teljesen  irreleváns.
Ugye most nem én voltam, hanem Laca, így csak közvetettek az élményeim - bár mélyen vele vagyok e témában is -,és ő a vizsga után a listening/writing párost érezte neccesnek. Akkor babonából nem írtam róla, mostmár megvan az eredmény, úh mindegy.
Szóval az eredmény listening kapcsán tényleg sokkal rosszabb lett, mint legutóbb (8.5 helyett 6.5). Azt mondta, h már az első hanganyag is halál szivatós volt, és vmit nem értett, amit próbált előhívni az agyából, ami persze nagy hiba, hisz addig elszalad úgy 3 válasznyi info, és ha nem kapja magát össze valaki azonnal, mit sem törődve a gap-pel, amit okozott az elgondolkodás, akkor úszhat jó sok megoldás. Na most Laca az, aki ha valamiben, a listeningben és readingben NAGYON jó. Abszolút kihallja amit kell, érti, összerakja. Most a vizsgán meg így benézte. Ez van. Reméltük, h 7-es alá nem csúszik.
A másik a writing volt, amit úgy érzett, h elcseszte, mert valahogy az esszé közben elveszett úgy 15 perc, amit nem használt ki jól, így a befejezésből egy mondat még lemaradt, nem tudtuk, h esetleges más hibákkal együtt ez menyire lesz súlyos. Nem lett annyira, mert  meglett a 7-es.
A speaking okozta neki most a legnagyobb csalódást, mert ahogy a vizsga utáni beszámolómban is írtam, kifejezetten jónak érezte, és igazából ez az egy modul volt, amit a múltkori 6.5 miatt upgrade-elni kellett. Most 6-t kapott, és sajnos nem értjük, h vajon miért.

Az IELTS kapcsán az nekem a legnagyobb bajom, h nem kap(hat)unk visszajelzést, h miért volt szar a teljesítményünk, így nagyon nehéz újrázni, hisz vannak olyan elemek, amiket irtó nehéz fejleszteni. Nem akarom magyarázni  abizonyítványt, nincs értelme, de kedves férjuram magyarul sem fossa a szót, mérnökember, ilyen a mentalitása. Ez olyan dolog, ami ronthat egy speaking teszt eredményén, viszont nehezem változtathat rajta valaki. Ezért is volna jó tudni, h miket hiányoltak.

Fentiek értelmében ismét átrendeződhet a virtuális terepasztal, amin a kirakósunk van a jövőnket illetően. újabb dobás, ami nem volt eredményes, de szerencsére nem estünk ki, csak olyan mezőre léptünk, amin az áll, hogy kimaradunk most a következő körből. Jól jött volna pedig egy szerencsekártya...

A blogokban olvasott hullámhegyek-és völgyek most nálunk is gyökeret vertek újra, már egész nyugisan telt pedig az elmúlt 2 hét...
Most majd leülünk, és amíg nem dobhatunk újra, addig átgondoljuk, hogy mi legyen. Egyre lebeg egy nagy döntési pont  szemünk előtt: AU vagy NZ legyen a célpont?
AU-ba momentán nem vagyunk elég jók. Szar érzés, de ez van. Hiába vagyunk viszonylag fiatalok, tapasztaltak, (több)diplomások, és az angol tudásunk sem 5 és 5.5 között döcög, mégsem elég:( Egy kicsit elszomorító, mert mi meg nagyon szeretnénk, de kamikázevízumokkal nem, lásd diákvízum. Számomra az kamikáze.

NZ-be meg az eddigi kutatásaink alapján már most mindennel rendelkezünk, ami kell ahhoz, h beengedjenek. Eddig erősen Bé terv volt, lehet, h újra kell gondolnunk? Igazából én vagyok  ahunyó, mert AU-ba szerettem bele, és nem vagyok egy csapongós fajta, de hülye sem, úh okos kompromisszumot kell találnunk.

Fel a fejünkkel.
már volt kis sírás, most jöhet az okos gondolatok sorbaállítása.

Esetleg munka találása AU-ban, esetleg szponzorral. Ha valaki tud ilyet, do not hesitate elmondani :DDD

5 megjegyzés:

  1. Fel a fejjel, meg lesz az. Zsoltinak volt anno, még 2009-ben egy IELTS felkészítő tanára, mikor még az első vízumunkhoz kellett a 7-es feletti eredmény. Párszor volt nála, és nagyon sokat segített neki, főleg a trükkök miatt. Nem próbáljátok ki? Jóvér Zsuzsa a neve, neten is rá lehet keresni, de ha végre neki tudok ülni a neked szánt levelemnek, akkor elküldöm a tel.számát is.
    És kitartás!!! Mi nagyon szorítunk :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi, nagyon aranyosak vagytok, igazán jól esett:)) és köszi a tippet is, bár volt tanárunk,igaz, elég kevésszer jutott el hozzá Laca, de hátha speakinben jobban fejlesztheti más módszerekkel más is. Utánanézek a kontaktnak, akit adtál Zsuzsi!

    VálaszTörlés
  3. Nekem anno a speaking-nél utólag visszagondolva azzal érhettem el a 7-es küszöböt, hogy használtam az "achieve my dream" kifejezést. Akkorát bólogatott akkor a vizsgabiztos, hogy el is akadtam egy pillanatra, hogy most ez ennyire jó szólás volt? :) Ha bele-bele szúr az ember választékos kifejezéseket, akkor az sokat dob az értékelésen szerintem. (mert amúgy meg hebegtem-habogtam, egész egyszerű kifejezések is csak hosszas gondolkodás után jutottak eszembe...)

    VálaszTörlés
  4. Sajnálom :( Mondtam már egyébként, hogy semmire sem tartom az IELTS-et? :) Pont ezek miatt. Értemén, hogy az ember teljesítménye nem lehet 24/7 pontugyanolyan, de akkor mozogjon mindig mondjuk fél/egy szinten belül. Az még érthető és elfogadható. Ez viszont nonszensz, hogy valaki egyszer majdhogynem anyanyelvi szinten produkál, alig pár héttel később pedig a középszint alsó határát is alig éri el... és vica versa. Alig pár hét alatt nem lehet 2-3 komplett szintet táltosodni/gyengülni.
    Ismerős sajnos a dolog, Márknak volt 5.5-ös speakingje is, meg 8-as is... No comment.

    VálaszTörlés
  5. Köszi csajok a támogatást, közhelyesn hangozhat, de tényleg nagyon jól esnek a szavaitok, és a segítségetek! :)

    VálaszTörlés