2012. június 14., csütörtök

kínlódás a köbön

Eléggé mélyponton vagyunk éppen, emiatt írni sem nagyon van kedvem. Nehezen viselem azokat a helyzeteket, amikor nem a kezemben van az irányítás, vagy nem tudok döntésekkel előmozgatni valamit.
na, most ilyenben csücsülök.
Nem titok, h a házeladás okozza ezt a helyzetet. Kezünkben a vízum, mehetnénk, de mégsem tudunk mozdulni. Jókora béklyó ez testnek és léleknek egyaránt. Persze mindösszesen 2 hónapja áruljuk, ami azért e tekintetben nem olyan nagy idő, és ha nagyon őszinte akarok lenni, akkor eredetileg is őszi kiutazás volt a fejünkben, szóval ehhez a verzióhoz képest még in-line a helyzetünk.
De az is biztos, h kutya nehéz így megélni a hétköznapokat.
Jár az agyunk, kalkulálgatunk, számos business case pihen a gépeken árfolyamokkal és lehetséges tőkével szintezve keresztbe-kasul.(szép népiesen).

Ahogy kalkulálgattunk, két fő csapásirány van most előttünk:
a) maradunk az eredeti tervnél, megvárjuk, míg a házat eladjuk, és jelentős tartalékokkal vágunk útnak, ill ennek révén nem kintről (vagy hazautazva) kell a ház dolgait intézni. Nyilván minden szempontból ez volna a legideálisabb.
b) eladjuk az autókat (és még pár erre érdemes holmit), az árukat hozzácsapjuk a megtakarításunkhoz (ami nyilván sokat kopott a vízummal kapcsolatos költések kapcsán. Erről tételesen írtam is korábban), és így jelentősen visszafogottabb munícióval kelünk útra. Ez nyugtalanítóbb volna, mert feltételez viszonylag korán szerzett (bármilyen) munkát, olcsóbb kocsi, stb. Nem mission impossible, de én nyugodtabb volnék az eredeti verzió esetén.
aa)Vagy a) pont kiegészítéseként az is opció, h valami durván alacsony árat teszünk ki a piacra, és hátha amiatt csap le rá valaki, bár megjegyzem, az árral most sincs baja senkinek. (a házeladással kapcsolatosan írok majd külön post-ot).

Jelen bizonytalan állapotok ellenére tegnep elkezdtük izzítani az IOM / Crown vonalat. Árajánlatok szintjén legalább, aztán az időpontot pontosítjuk. Ősszel menni kell(ene), ha kibírjuk addig :))

Mindeközben - a mazohizmusunknak is teret engedve - Laca éppen most hagyja abba a dohányzást . Hétfő dél óta tart a kiképzés mindannyiunk, de leginkább az ő számára. Fogalmam sincs mit élhet át, mert sosem dohányoztam, de iszonyúan szenved szegény...:((
Egy biorezonancia-kezelés előzte meg a dolgot, akupunktúrás pontokon keresztül érték (volna) el, h ne legyenek a leszokásnak erős tünetei. Hát vannak...(persze ki tudja enélkül mit érezne?)
Elszánta magát, reméljük kitart. Én bízom Benne, az egészsége miatt.fontos lépés volna. Sosem az anyagi oldala aggasztott (persze AU-ban az még durvább volna).

Jöhet az erő odaátról :))

Ugyanakkor meg egészségesek vagyunk, és az élet szép, mit kesergek én itt?
Másrészt meg amíg ezek a b@rom dilettáns k...gök (bocs, ez kikívánkozott) vannak a gazdaság élén, minek is maradnánk egy percet is?
http://tenytar.blog.hu/2012/06/14/harom_uj_ado_mar_be_is_bukott

8 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nem könnyű a helyzet nálatok sem! Mi is mennénk (nekünk a lakás is elkelt, bár így sem óriási megnyugvással indulnánk el az anyagi részét illetően), de mégsem tudunk most menni. :-(((( Majd csak később, de remélhetőleg még ebben az évben. (Az okokat itt most nem részletezném.) Szóval átérzem a helyzetet, amit most Ti is átéltek!!!Mehetnél, mennél, de még valami miatt nem megy!!! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ-nem nagyon lehet szemléltetni, de megpróbáltam :-(


    A másik téma a dohányzás: nem egyszerű!!! Én is leszoktam, bár ezt állítani most már túlzás.

    Az úgy volt, hogy tavaly októberben gondoltam egyet, hogy elég volt a majdnem 15 évnyi dohányzásból, és leszokom. Bevallom őszintén, én szerettem/szeretek dohányozni, de nyilván az egészségkárosító hatása miatt, mint felnőtt ember tudtam, hogy ezt abba kell hagyni!!! Több sikertelen kísérlet után belevágtam, na majd most. Éssss sikerült!!! egy darabig, teljesen...

    Persze volt motivációm, édesapám is dohányzott nagyon sokáig, és mindig azt akarta hogy ÉN szokjak le, mondtam neki, majd ha TE is, akkor én is. Gondoltam: Bagoly mondja verébnek, hogy nagyfejű!! :--)) De neki sikerült, és immáron több, mint két éve nem szívja (vagy több is van, nemtom)... Egy kis fázis késéssel, de neki kezdtem én is a dolognak. Az első egy hét volt a legrosszabb, szerintem ezt ha valaki kibírja, akkor már a nehezén túl van. Addig is, és utána is egyre nagyobb sikernek könyvelsz el minden napot, amikor KIBÍROD, hogy ne gyújts rá. Ezek után jön a következő lépcső, ha már eddig nem gyújtottam rá, kibírtam, akkor nem rontom el az eddigi munkám, és már csak azért sem gyújtok rá. Ekkor szembesülsz vele, hogy igazából meg tudod állni, erős vagy! Persze, volt amikor vettem magamnak Tic-Tac-ot, vagy egy rágót, amivel pótoltam a szokás hatalmát, de nem volt sok alkalom. A stressz helyetek, vagy egy-egy vita mindig elbizonytalanított, legszívesebben rágyújtottam volna, de rájöttem, ez a következő lépcső, amit meg kell ugrani.

    Na meg az elhízással is küzdesz közben (Lacának mondjuk ettől nem kell tartania), na nem azért mert többet eszel, hanem az anyagcseréd változik meg.

    Nem dohányoztam így tavaly szilveszterig,tehát több, mint két hónapig de volt még egy lépcső, amit nem tudtam megugrani. A baráti, iszogatós, beszélgetős összejövetelek. Így némi alkohol hatására nem bírtam, rágyújtottam, ráadásul úgy mintha előtte 2 hónapig nem is tettem volna le. A különbség csak annyi volt, hogy másnap nem gyújtottam rá, még csak eszembe sem jutott. És így teltek a napok. Pár hét múlva egy újabb szülinap, névnap vagy egy beszélgetős, iszogatós, sütögetős baráti összejövetelnél megint ugyanez. :-((

    Úgyhogy most elmondhatom magamról, hogy két-három hétig nem cigizek, aztán a már említett alkalmak egyikén, simán cigizek egész éjszaka. Nem tudom minek nevezzem a dohányzás ezen formáját, de amit biztosan tudok már, az az, hogy MEG TUDOM ÁLLNI A DOHÁNYZÁST!

    Most már szeretnék EGYÁLTALÁNNEMDOHÁNYOZNI :-))), lehet újra neki futok.

    Elég hosszú lett ez a hozzászólás, remélem, nem haragszol érte, és tudtam egy kicsit segíteni is. :-))

    HAJRÁÁÁ LACAAAAAA!!!!! :-)))))

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok!

    Nálunk is a telekeladás okozza a legnagyobb gondot. Úgy terveztük oda fogunk majd építkezni, ha egyszer majd jobb lesz...

    Most az előrelátásunk, illetve a közös életünk első lépcsőfoka okozza a legnagyobb gondot. Én kifejezetten olcsón árulom, de nem sok reményt látok egyenlőre, főleg hogy ingyenes helyeken hirdetem (amíg nincs visa).

    Én 10 évig dohányoztam, AU miatt szoktam le, hogy hamarabb elérjük a céljainkat... Nekem biorezonancia volt, de olyan volt mintha nem csináltak volna semmit. (amúgy se hiszek az ilyen hókusz-pókuszokban) Nálam a mák az volt, hogy a melós idegesség szinte 0 volt, asszony is kibírt 4-5 napot a basztatásom nélkül. Utána annyiban könnyebb, hogy nem minden 5 percben gondol az ember a cigire. Az önjutalmazás tárgya (ami addig a cigi volt) csoki lett...

    A vissza NEM szokás titka nálam annak a BIZTOS tudata hogy NEM tudnék újra leszokni... :)

    Az elhízással most küzdök, baromira zavar, de még így is azt mondom megérte. Ha nincs is időm mozogni eleget, és úgy ahogy én szeretném, legalább tüdőm lenne már hozzá.

    Kitartást, türelmet és optimizmust nektek, mert mindkettőtök részéről nagy lemondás ez az időszak!

    Ui.: Már kezdtem azt hinni, hogy bezárul az egyik kedvenc blogom!
    Örülök, hogy nem így van.

    VálaszTörlés
  3. Szia Pudlee!

    Ti is készültök AU-ba?? Hova tervezitek, és hogyan, illetve mikor??? :-))) Persze, csak, ha nem titkos... Van már blogod is?

    Üdv:
    Gigi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gigi!

      Dobj egy mailt kérlek a - goblosz(kukac)freemail(dot)hu - ra, és küldök egy blogmeghívót, ha azon felül is szeretnél tudni valamit, küldj mailt, és szívesen válaszolok.

      Jelenleg a visa app beadása előtt vagyunk, valószínűleg jövőhéten nyomom meg a "piros gombot" 176 WA sponsored-ra. Hasonló vízum ügyintézési ideje legutóbb 3 hét volt... :)

      Üdv:
      Pudlee

      Törlés
    2. Szia!

      Ok, már ott is a mail...

      De jóóóó!!! Remélem, Nektek is 3 hét lesz!!!!! :-)))

      Üdv:
      Gigi

      Törlés
  4. ÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚ, hát drukk Lacának, és nagyon szeretek cigizni................olyan jóóóóó a kv mellé vagy ha jól tele etted magad vagy egy sör meg a foci mellé vagy csak egy agykattogtatáshoz! :))
    Mikor láttam az Au-s cigi árakat akkor mondjuk azt mondtam ha kijutunk nem fogok! :)

    Amúgy meg a tuti jó tanács: "ne stresszelj rá" :))) Persze ezt így könnyű mondani, de eddig az jött be a családban, hogy mikor átfordult a "görcs" az állandó "csak vigye már el valaki"-ból akkor pikk-pakk jött az a valaki aki vásárolni is akart, nem csak nézegetett! Fingers cross xxx

    VálaszTörlés
  5. Kedves Juanita!

    Elsőként: KITARTÁS! Már minden sínen van, mostantól kezdve minden szépen fog alakulni. Szerintem használjátok ki otthon a nyarat, legalább jó meleg van (már amikor), élvezzétek még egy kicsit az otthoni örömöket, a palacsintát a strandon, a jó kis házi zöldborsó levest, a gyümölcsöket, zöldségeket, amik épp szezonálisak a piacon.

    Ne stresszeljetek a ház miatt, elmegy, ha elmegy, ha nem, valahogy majd lesz. Nem tudom, hogy állással kapcsolatban mik a tervek, de esetleg érdemes nézelődni, és küldözgetni akár otthonról az önéletrajzokat, és ha van valami, akkor tudtok rögtön lépni, mert itt már "fix" helyre jöttök. Ha meg semmi eredménye, akkor sincs baj, mert tapasztalatnak, meg kezdésnek legalább megvan, és már nagyjából képbe lesztek az itteni pozíciókkal, amikor megérkeztek. Ugyanez igaz az ingatlanokra, érdemes már most elkezdeni nézelődni, hogy mi az ami tetszik, és mi milyen árban van. Bár ugye ezt otthonról nem nagyon lehet megpályázni, de legalább a környékekkel képben lesztek, mire oda kerül a sor.

    Hidd el, nagyon átérzem, hogy milyen érzés, amikor az ember mindent megtesz, aztán egy időre kikerül a kezéből az irányítás, mert többé nem rajta függnek a dolgok. Nagyon nehéz ebből az állapotból elmozdulni, nekem is csak segítséggel sikerült, de el kell engedni ezt az aggodalmat. Gondoljatok arra, hogy a vízum megvan, gyakorlatilag minden adott, hogy akár holnap felüljetek a gépre, úgyhogy ez a kevés idő otthon már csak ráadás! Élvezzétek!

    Egyébként, való igaz, baromi szerencsések vagytok, fiatalok vagytok, szeretitek egymást, van egy gyönyörű gyereketek, és ráadásul egy remek élet vár itt rátok Ausztráliában. És még a vízum is megvan!! (Ezt főként ideát nagyon sokan értékelnék ;)) Szóval bocsi, hogy ilyen közhellyel zárom, de

    NO WORRIES!

    VálaszTörlés
  6. Én nem adnám el a kérómat!

    VálaszTörlés