2012. május 24., csütörtök

price issue

Effajta témákról alapvetően azok tollából olvashatunk, aki már kint (lent, odaát...szal Ausztráliában:)), vannak és az itthon gyűjtött kincstár pénzdarabjait a kinti élet finanszírozására kezdik fordítani. Akkor lesz igazán annyi az annyi, és a számok mögött valósan látják, h mi drága, mi olcsó.

Sajnos itt még nem tartunk, és abba sem kezdenék, h az eddig olvasott tapasztalatokból egyöntetű következtetéseket vonjak le, de az osztrák kiruccanásunk kapcsán azért csak szöget ütött a fejemben valami. Itt most au-mentes szekció következik, azaz csak közvetett érintettség lesz észlelhető:)

Induljunk onnan, h a korábbi évek (B.C. aka before child) síelései során mi mindig a sógorokhoz mentünk. Ár-értékben kiváló szolgáltatást kaptunk, a pályáik is több, mint jók, és nem kellett fél-egy napokat utazni mindezért oda, majd aztán vissza. Egy-egy ilyen sítúra alkalmával azért csak betévedtünk a helyi hiper/szupermarketek valamelyikébe, így megtapasztalhattam, h a szomszéd sonkája/joghurtja/sajtja és még sajna sorolhatnám, bizony nemhogy nem zöldebb, de klasszisokkal jobb. pl. van ízük!!! Nekem az itthon kapható sajtok kapcsán kétféle tapasztalatom van (bár nem vagyok az a fajta, aki időt (és pénzt) nem kímélve mindent a legtutibb szakboltban szerezne be...). Szóval a kétféle tapasztalat:
a) vagy közepesen drága, de cserébe műanyag, vagy gumi állagú, ízetlen semmire sem jó
b) vagy arany árban mérik, és a falatnyi darabkákért nem vagyok hajlandó 4 digit-es árat fizetni...
Ausztriában nem így tapasztalom.

Visszatérve arra, amiről konkrétan írni akartam, abban biztos voltam, h ha úgyis Bécsbe megyünk valami helyi boltba befutok, h pár cuccot vehessek. Parndorban aztán az autópály kihajtójánál volt is egy Aldi (náluk Hofer néven fut, de a logója mégis az Aldi A-betűje, na mindegy is). Fontos megjegyeznem, h itthon nem vagyok Aldista :), valahogy kiseik a "járataimból", én bizony még javarészt a francia hiperbe járok heti egyszer, vagy a közeli spar-ba, ha sokat akarok költeni a semmire...:)

Ergo nem ismerem az Aldi itthoni árait, úh csak almát körtével fogok tudni most összehasonlítani. Az az egy azonban biztos, h konkrétan ledöbbentam attól, h milyen OLCSÓN tudtam kint vásárolni. Ausztriában, euróért, és mégis így éreztem.

Néhány példa (300Ft-os EUR-val számoltam):
- 30 db-os rágó (Vademecum drazsé) 0,99 Eur, míg egy hasonló nem Orbit márkájú 10db-os nálunk 130Ft körül van, ami 0,43 Eur, és egyharmad mennyiség...
- 1 kg nádcukor 1,79Eur, ami 537Ft, és 850-950 Ft között veszem itthon.
- M&M's mogyorós osztrák ár szintén kb 20%-kal olcsóbb
- menta tea 50db-os 1,09 Eur, itthon ekkora kiszerelésűt nem is szoktam látni, és 400+ az ára (de mondom, azok max 30 filteresek)
- sonka 1,49 itthon 550-től vannak azok, amit veszek, és az is egy osztrák márka.

Szóval nem értem. Itt vagyunk a nyomorult magyar forintunkkal, ami olyan volatilis, h ha csak vmelyik EU-s országban egyet pukkant valamelyik politikus, vagy befektető, akkor is szalad fel az egekig. Ha meg nálunk megy a mesterkedés, arról ne is beszéljünk...
Szóval itt van ez a szerencsétlen forint, aminek már azt a részét is adó fogja lassan sújtani, ha csak arra gondolok, h megszámoljam mennyi pénz van épp a tárcámban...Nekünk most volt Eurónk itthon, úgyhogy váltani nem kellett, de kimegyek ausztriába, és úgy távozok a pénztártól, h jézusom, ez tényleg csak ennyi volt?

Szóval AU bizonyára drága, ezt nem vitatom, de ahogyan azt sokan írtátok már, h a kinti keresetekhez arányosítva már egész más a kép. Nos itt hiába is próbálok arányosítani. És én szerencsés vagyok, mert nekem hó végén nem kell vacognom azon, h a semmiből hogyan vásároljak...
Hát akkor ez most hogy is van?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése