2012. január 13., péntek

for mentally strong only

khm, itt a téma előttem, ami igencsak szorosan kapcsolódik AU-hoz.
Eléggé megosztó, bár tapasztalataim szerint erősebb az elutasítók tábora.
Sokak, akik hallanak Ausztráliába való vágyódásról, azonnal előkapják a "messze van, ott nincs elég víz és hatalmas pókok vannak " aduász-értékű kártyáikat, és  kaján vigyorral érzékeltetik, h milyen tévúton is jár az oda igyekvő ember, és majd meglátja.
Biztosan. Aki kijut, valószínűleg tényleg meglátja, megtapasztalja.
Nem éltem még ott sosem, így nem lehetek sem lelkes cáfolója, sem támogatója a kérdésnek, de azt gondolom, hogy a pókok (és rovarok, csótányok, mindegy milyen megközelítésből, és mennyire tudományosan, vagy hétköznapi módon kategorizálom), szal a spider topic megkerülhetetlen.

Apropóját az adta, hogy a minap kaptam egy mailt AU-ból, amiben számomra nagyon kedves küldője épp arról számolt be, h bizony AU-nak van egy másik arca is. Sikerült személyesen találkoznia egy redback-kel. Mit eggyel, egy egész famíliával! Kaptam fotókat is, nem épp szívderítő látvány, meg kell valljam, de az tény, h ezt is kapjuk csomagban, ha down under élünk.
Íme ők, már aléltan...


Jómagam a pókellenes-liga elnöke lehetnék, ami azt jelenti, h rettegek tőlük, ezen nincs mit szépíteni.
Gyerekkorom legrémesebb pillanatai a házunkban/udvaron megpillantott pókokhoz kapcsolhatók, kivert a víz tőlük, és ordítottam, mint egy őrült. Ha mozogtak, akkor méginkább. A házban összeszedett egyedeket sosem engedtem a wc-be dobni, magyarázatom pedig nagyon egyszerű volt, vissza fog mászni, és megbosszulja tettünket...:) ehelyett szigorúan ÉLVE kellett a zöldbe kihelyeznie az elfogónak. Így a lelkem nyugodt lett, és hittem, h ez a sok jó, amit velük teszünk, majd meghálálja magát, és sosem másznak rám éjjel pl....
Odáig jutott a "barátkozásom" irányukba, h egyszer a farsangon a Vízipók-csodapók egyik (talán keresztes barátunk) maszkját viseltem:))))
Ezzel ki is fulladt a dolog.

Sajnos felnőtt fejjel is rettegek tőlük, de már sokkal jobban tudom kezelni, Nemigen fognék meg egyet sem, és igazából látni sem szeretem őket. A kapott fotón nem épp szokványos látványt nyújtó példámnyok vannak, mégis kibírom, h rájuk nézzek, úh talán fejlődőképes vagyok.
Igen, ez az egyetlen dolg mai tudásommal mérve, ami erős negatív hullámokat kelt bennem AU kapcsán, de remélem, h a többi pozitív majd megoldja ezt is.

A valósághoz hozzá tartozik, h Ági sem naponta találkozik ezekkel, és azt mondta, h a jól végzett pest-controll abszolút  kezeli az effajta "problémát". Hiszek neki.
Szóval igen, ez is Au, de nem hittük egy percig sem, h ott aztán semmi számunkra negítv, vagy nehezen elfogadható nincs, vagy nem lesz.
A végére egy videó csak erős idegzetűeknek, ezt már én sem bírtam ki visítás nélkül. Vigyázat, huntsman van benne...
http://www.youtube.com/watch?v=bRV4d9LCawU&feature=related

4 megjegyzés:

  1. A huntsman meg nem is merges pok... :D
    De Agi jol irta, egy jo pest controllal gyonyoruen tavol lehet ezeket tartani. Marmint a hazon kivul. De persze arra nincs garancia, hogy egy kirandulason nem talalkozol ilyesmivel.
    Viszont ha mar elrettentes, itt Port Douglas-ben nehany hete egy phyton egy ket eves kisfiut akart eppen osszeroppantani a hazuk hatso kertjeben, mikor a szomszedok a verfagyaszto sikoltozasra odaertek (azota sem ertem, hogy ilyenkor hol az anyja a gyereknek???), es kiszabaditottak. A kigyo nem volt merges, bar megharapdalta a kisfiut, de a sokkon kivul szerencsere nem lett baja.
    Aztan meg a heten egy irukandji meduza csipett meg a kozeli strandon egy 17 eves lanyt, azota az egesz partszakaszt lezartak. MErthogy ez a fajta meduza csoppet halalos is lehet (a lanyt korhazba szallitottak, mar jol van). OK, ez Far North Qld, mashol meg mas vadsag van. Ha belegondolsz, hogy egy akkora teruleten, mint Europa (vagy meg nagyobb) osszesen annyi ember el, mint New Yorkban, azert ertheto, hogy itt meg elenken hallhato a vadon szava... :)
    Hidd el, a pokok lesznek a legkisebb gondod, ha kijottok. Elobb kapsz gutautest a hangyaktol, vagy sikitofraszt egy szoba sarkaban pislogo gekkotol, minthogy megcsipjen egy ilyen piroshatu... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Judit, na igen, tök jogos, amit írsz, minden csak nézőpont kérdése:)
      Nem is annyira elrettenteni akartam, csak a téma nagyon szorosan kézenfogva jár AU-val, így megkerülhetetlennek látszott, meg aztán jómagam is kódolom magamba folyamatosan, h kibírom a pókokat:) és akkor még ott a sok egyéb állat is....

      Törlés
  2. Azért Európában nem él ennyi halált okozó élőlény mint itt.....meg máshol sem igen.

    VálaszTörlés