2011. október 9., vasárnap

About the IELTS exam

Végre túl vagyok a vizsgán! :)
A megelőző napokat nem nagyon kedveltem, sokszor éreztem, h sok ez most így, és nagyon szerettem volna már túlesni rajta.
Szombaton aztán lezajlott.
Mit is mondjak, sztem egy abszolválható, de nagyon kemény és összetett vizsga. Nem ez volt az első angol nyelvvizsga-élményem, voltam már EuroPro business English vizsgán, ami szintén elég összetett volt, de tekintve, h business, kevésbé tűnt ilyen átfogónak.
Ez a vizsga nagyon prompt, épp azt beszéltük apával, h a valósághoz nagyon közeli bizonyos értelemben, mert van egy szituáció, amire az adott helyzetben kell a lehető legjobbat nyújtani. Mindent egybevetve semmiképp sem gondolom, h könnyű, de ha készül rá valaki, akkor meg lehet csinálni..
Eredmény elvileg okt 21-én lesz majd, Lacának egy nappal korábban fent volt a neten, hátha most is gyorsabbak lesznek:) Borzasztóan kíváncsi vagyok, mert tényleg nagyon nehezen tudnám megmondani, h mely band score-okat fogom kapni.
Az jó, h aznap abszolút nyugodt voltam, szerintem végig jól tudtam koncentrálni. (na, ha szar eredményem lesz, ezekkel már nem takarózhatok majd:)
Kicsit a részletekről:
- Listening: szokásos mennyiség és nehézség, ami a gyakorló tesztekben is volt. Megint a második nehezebb volt, mint az utolsó, de ez most nem akasztott meg, szte viszonylag jól értettem nagy részét, remélem a helyesírással sem szúrtam el.
- Reading:: Minden section hosszabb volt érzésem szerint, mint amikkel találkoztam, a harmadik különösen, és 3 féle feladat is kapcsolódott ahhoz a szöveghez, ami végképp nem gyakori. Időn belül voltam, még maradt kis idő review-ra is, ez a rész lett talán a leggyengébb...?
- Writing: sztem határozottan soft témák voltak:
 - task1: levél: barátnak
 - task2: esszé arról, h a gyerekekre sokszor mások vigyáznak, amíg a szülők dolgoznak (testhezálló:))
Abszolút időn belül voltam, de ezt tudtam is, nagyon sokat írtam itthon, és mindix max 45p volt a kettő. Így át is tudtam nézni, de egészen őszintén belegondolva eddigre már az agyam annyira le volt fáradva, h nehezen tudtam fókuszálni a lehetséges hibákra, vagy szebb kifejezésekre.
Itt volt vége, dél lett, eddig egyben ment az egész, szünet nélkül. Na eddigre már éreztem, hogy nagyon kemény igénybevétel az agynak, de élveztem:))

14h-ra osztottak be szóbelire, ami nagyon jó iőpont, mert maradt időm szusszanni egyet. Eljöttek hozzám Laca és beni, ebédeltünk egyet, aztán én mentem vissza szóbelizni, ők meg megvártak.
A szóbelitől nem tartottam, azt tudtam, h olyan nincs, h ne tudjak valamiről beszélni, ha valamit nem értek, akkor meg kérdezek.
Egy nagyon szimpatikus negyvenes angol pasi volt a vizsgáztató. Jól eldiskuráltunk:) (a tanárom azt mondta, h tekintsek úgy a szóbelire, mint egy lehetőség, h anyanyelvűvel beszélgethetek. It's ok. Így tettem:)
- a warm-up részben a házunkról kellett beszélnem, meg a számítógépekről, meg a madarakról:)
- aztán a cue card témája: foreign films, my favourite film stb.: ez nem volt nehéz, bár járt azért közben az agyam, mert nyilván nem annyiból állt, h mi a címe, és ki a főszereplő. Kicsit kérdezett az amerikai filmek hatásairól, meg beszéltem a filmiparról, a befolyáukról, and so on...
kb ennyire emlékszem. 13 perc volt az egész, de nagyon rövidnek tűnt, és borzasztóan kíváncsi vagyok, h a vizsgáztató számára ez milyen szintű teljesítmény volt, amit nyújtottam. Ezt tudom legkevésbé megítélni. Majd kiderül:)
Újabb várakozás.
megint.
közben SS 6. hetét zártuk, reméljük, hogy 2-3 hét múlva kiderül, h elfogadja e a szervezet a Laca tapasztalatait. Nagyon jó volna, ha az már meglenne, de türelem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése